Tuesday, December 4, 2012

MIMPI AKU DAN MAYAT LELAKI BERDARAH.

  Jam menunjukkkan jam 4.45 am,aku sendirian di satu bilik yang cuma ada katil besi di situ.Dengan seragam putih ala-ala doktor,aku menghadap katil besi itu yang di atasnya ada seorang mayat lelaki yang seluruh badannya lebam-lebam dan hampir hancur!!Tubuhnya agak berisi dan wajahnya sukar di cam.
  Iya '' watakku'' seorang lelaki.Aku tak pasti sama ada aku ini seorang doktor atau pekerja hospital kala itu.??? (lantaklah).Tiba-tiba datang seorang rakan perempuan dalam keadaan agak kelam kabut lalu berkata,''awak tolong uruskan mayat ini yer'',dia pandang penuh harapan.Aku jadi bingung????,''errr kenapa dengan mayat ni,'accident' ke?''tanyaku penuh kehairanan dan sedikit seram.Dalam keadaan tergesa-gesa,sambil berlari-lari anak dia menjawab,''agaknya laa,saya pun tak pasti,'accident' kereta kot'',lalu dia berlalu dari bilik itu,tinggalkan aku dengan mayat tadi.
      Dalam keadaan tertekan dan rasa tanggungjawab aku mula menguruskan mayat tadi,sampai lah aku mengkafankannya.Sedang aku membalut-balut tubuhnya dengan kain putih tiba-tiba keluar tompokan darah dari di kawasan dada.Aku sangat hairan!''Apa jadi ni?!'' desus hatiku,aku cuba buat-buat tak nampak tapi sedang aku masih cuba menyempurnakan proses membalut tiba-tiba darah semakin banyak keluar sehingga membasahi kain putih yang membalutnya.Aku panik dan mula rasa seram yang amat sangat,bulu roma mula tegak,kaki mula terasa sejuk,sejuk dari hujung rambut sampai hujung kaki.Aku cuba bertahan dengan keadaan itu,menunggu rakan datang menjengah tapi masih belum ada kelibat rakanku datang ke bilik itu.

      Aku cuba bertenang tapi darah yang keluar terus keluar dan membasihi katil besi tadi,katil mula penuh dengan darah!Tangan ku juga basah dengan darah.''Ya Allah! Apa ni?''.Aku mula tak tentu arah,sangat-sangat seram melihat keadaan mayat tadi.Tiba-tiba bunyi pintu di buka,hah rakan ku tadi baru menjelma dan terus mengaju soalan ini,''Dah siap uruskan mayat tadi?'',lalu saya menjawab dengan suara yang agak marah. peluh di dahi tak berhenti menitik, ''maaf saya tak boleh 'handle' mayat ni,awak lihat tangan saya penuh dengan darah,tengok laa sendiri mayat tu,saya nak keluar dari bilik ni'',.Rakan ku tadi segera meluru ke arah mayat tadi ternyata dia sangat terkejut dengan kejadian yang berlaku itu.
       Aku tinggalkan rakanku sendirian di situ,aku tak sanggup lagi untuk terus berada bersama dengan mayat berdarah tadi,kain yang membaluti mayat tadi lenjun dengan darah.''Maaf saya perlu ke bilik air'',ujarku dalam keadaan yang sangat lelah dan ketakutan.
       Saat berada di depan cermin dan sinki,aku cuba cuci habis-habisan darah di tangan,sebab aku dah tak sabar nak basahkan mukaku dengan air.Apabila tanganku sudah bersih aku segera basuh wajahku dan di cermin aku kembali melihat wajahku yang sebenar,aku sedikit lega tapi aku masih lagi dalam keadaan yang sangat ketakutan, aku cuba ingat kembali apa sudah jadi?Aku termenung,cuba ingat lagi.DARAH! yaa darah itu petandanya.Aku mula faham kenapa!...(^_^).
    Setelah beberapa lama melalui pertarungan hidup penuh misteri,Alhamdulillah aku sudah tahu siapa 'mayat lelaki berdarah' itu sebenarnya dan dia memang wujud di alam nyata ini tapi biarlah kurahsiakan siapa dia,biar Allah saja yang menilainya,wallhu'alam.



Allah Kuasa makhluk takde Kuasa.

No comments:

Post a Comment

"Tiada yang berkuasa melainkan Allah.Selain daripada Allah, makhluk semua langsung tak boleh beri manfaat atau pun mudharat.Allah yang Maha Pencipta dan Pentadbir. Tadbir Allah meliputi segala-galanya. Tiada yang tersembunyi walau sedikit pun."

"Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam. Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa. Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim. Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji"

"Jalan menuju Syurga tidaklah dihiasi dengan bunga-bunga yang indah, melainkan dipenuhi dengan rintangan-rintangan yang berat untuk dilalui oleh manusia kecuali orang-orang yang diberi ketegaran iman oleh Allah. Tetapi ingatlah di hujung jalan ini ada Syurga yang Allah sediakan untuk hamba-hambaNya yang sabar menempuhnya."